ابعاد استاندارد درب شیشه سکوریت چقدر است؟

امروزه به واسطه پیشرفت علم در صنعت شیشه سازی شاهد عرضه مدل‌های مختلفی از این محصولات در بازار هستیم. شیشه سکوریت یا نشکن به دلیل مقاومت بالایی که دارد، یکی از پراستفاده‌ترین ملزومات ساختمانی در سال‌های اخیر به شمار می‌رود. در این مطلب از فروشگاه اینترنتی شیشه تایم می‌خواهیم بدانیم که ابعاد استاندارد درب شیشه سکوریت چقدر است. پس برای آگاهی بیشتر در این زمینه با ما همراه شوید.

معرفی استانداردهای مرتبط با درب شیشه سکوریت

برای ساخت درب های سکوریتی استانداردهای بین‌المللی متعددی رعایت می‌شود. تمام این اقدامات به منظور افزایش امنیت ساکنین و مراقبت بیشتر از محیط زیست صورت می‌گیرد.

گواهینامه ISO 9001

گواهینامه مذکور روی افزایش کیفیت محصولات و خدمات تولیدی شرکت‌ها تاکید دارد. در واقع تولیدکنندگان انواع ملزومات ساختمانی شیشه ای به منظور رفاه مشتریان خود باید در راستای بهبود کیفیت محصولاتشان گام بردارند.

گواهینامه ISO 14001

رعایت گواهینامه ISO 14001 در حین تولید انواع درب و پنجره سکوریت به معنای آن است که کلیه مراحل بر اساس قوانین و مقررات دوستدار محیط زیست صورت گرفته است. این گواهی برای دستیابی تولیدکنندگان به اهداف زیست محیطیشان و همچنین تامین منافع استفاده‌کنندگان سودبخش است.  

استاندارد EN 60335

این گواهینامه شامل قوانین و مقررات رعایت ایمنی در وسایل الکترونیک به منظور جلوگیری از خطرات احتمالی در حین کار با این تجهیزات است. مجموعه قوانین مذکور تولیدکنندگان را ملزم به رعایت یک سری ضوابط در هنگام ساخت انواع در اتوماتیک شیشه‌ای می‌کند.

 معرفی استانداردهای مرتبط با درب شیشه سکوریت

استاندارد EN 12150-1

بر طبق قوانین و مقررات تعیین شده در EN 12150-1 بلورجات سکوریت برای استفاده در هر بخشی از ساختمان باید دارای ابعاد و خصوصیات فیزیکی مشخص باشند. در واقع ضوابط این گواهینامه هستند که اندازه مناسب این محصولات را مشخص می‌سازند.

استاندارد EN 14449

ابعاد و ویژگی‌های فیزیکی درب‌های سکوریت به عوامل مختلفی از جمله مکان مورد نظر بستگی دارند. شما می‌توانید با توجه به استاندارد EN 14449 اندازه و خصوصیات فیزیکی این ملزومات ساختمانی را تعیین کنید.

استاندارد BS 6206

یکی از نکاتی که در هنگام انتخاب نوع شیشه برای درب و پنجره‌های امروزی باید به آن توجه کنید، میزان مقاومت آن در برابر ضربه و فشار است. این ویژگی به خصوص برای درها و دریچه‌هایی که در محل‌های پر رفت‌وآمد نصب می‌شوند، بسیار مهم است. گواهینامه BS 6206 تولیدکنندگان را ملزم می‌نماید که ابعاد و خصوصیات فیزیکی مربوط به بلورهای مقاوم در برابر ضربه را به درستی محاسبه کنند.  

 معرفی استانداردهای مرتبط با درب شیشه سکوریت

ابعاد استاندارد درب شیشه سکوریت

ابعاد سازه روی قیمت نهایی آن بسیار تاثیرگذار است. شما می‌توانید درب خود را با اندازه دلخواه یا ابعاد استاندارد به تولیدکنندگان مختلف از جمله شیشه تایم سفارش دهید. برای این منظور به یاد داشته باشید که تعیین اندازه شیشه و برش زدن آن باید پیش از تبدیل شدن شیشه فلت به سکوریت انجام گیرد.

ضخامت استاندارد برای درب سکوریت در حدود 10 الی 12 میلیمتر در نظر گرفته شده است. در حالی که گواهینامه EN 14449 حداکثر عرض و ارتفاع این ملزومات را 2500 میلی‌متر مشخص نموده است. همچنین حداقل میزان تعیین شده برای دو پارامتر عرض و ارتفاع در چنین درب هایی بر اساس ضوابط استاندارد ذکر شده 500 میلی‌متر است.

لازم به ذکر است که وزن در و دریچه‌های ساخته شده از جنس نشکن نیز با توجه به ضخامت و ابعاد آن‌ها متغیر است. بدیهی است که هر چقدر ضخامت و ابعاد این محصولات بیشتر باشد، وزن آن‌ها نیز بالاتر خواهد رفت. این مسئله روی قیمت درب شیشه سکوریت نیز تاثیر می‌گذارد. برای مثال وزن دری با متریال سکوریت که ابعادی معادل 2000*800 میلی‌متر و ضخامت 12 میلی‌متر دارد، تقریبا 55 تا 60 کیلوگرم است.

 ابعاد استاندارد درب شیشه سکوریت

توصیه های مهم برای انتخاب درب شیشه سکوریت

برای انتخاب درب شیشه‌ای باید فاکتورهای متعددی را در نظر بگیرید. چقدر می‌خواهید برای خرید محصول مورد نظر خود هزینه کنید؟ ابعاد استاندارد درب شیشه سکوریت چقدر است؟ دو ویژگی امنیت و زیبایی چقدر برای شما اهمیت دارند؟ همچنین نکات زیر نیز به شما در انتخاب ملزومات ساختمانی مناسب کمک خواهند کرد:

  • کلیه بر اساس گواهینامه‌های ملی و بین‌المللی مربوطه ساخته شده باشند.
  • ضخامت در بر اساس نیاز و محل استفاده به درستی انتخاب شود.
  • درب ساختمانی شما به خوبی در برابر ضربه، شکستگی و تغییرات دما مقاوم باشند.
  • به شما پیشنهاد می‌کنیم که در‌های شیشه نشکن با تراکم بالا را برگزینید؛ زیرا این محصولات در برابر صدمات احتمالی از جمله ضربه و فشار بسیار مقاوم هستند.

اگر به این نکات توجه کنید و سکوریت مورد نیاز را از فروشگاه های معتبر بخرید، می توانید اطمینان داشته باشید که درب شیشه ای شما تا سالیان سال بدون نیاز به تعویض، سالم می‌ماند. برای سفارش این محصول با کارشناسان ما در شیشه تایم تماس بگیرید.

خرید و فروش انواع شیشه سکوریت از شیشه ساختمانی شیشه تایم



نوشتن دیدگاه